1.26.2017

CZY PIERWSZY TATUAŻ BOLI?

Hej, hej!
Witam Was dziś na moim blogu!
Pomyślałam, że fajnie będzie Wam opowiedzieć o wydarzeniu, które miało miejsce lekko ponad pół roku temu, czyli o moim pierwszy tatuażu.



Postaram Wam się opowiedzieć o rzeczach o, które zapytało mnie mnóstwo osób i rozwiać wasze wątpliwości czy to po prostu ciekawość.

1. CZY ZGODA RODZICA JEST POTRZEBNA?

Robiłam swój tatuaż kilka dni po skończeniu 17 lat i moja mama była ze mną. Rzadko, który tatuażysta, który robi to w sterylnych warunkach i, któremu zależy na dobrym imieniu dla studia, robi takie rzeczy na przysłowiową "kartkę od mamy", a tym bardziej bez niej. Więc niestety muszę Was zmartwić ale bez zgody rodzica będziecie musieli poczekać na ukończenie 17 lat :/


2. JAKA JEST CENA?

Cena tatuażu zależy od jego wielkości, od studia, tatuażysty, techniki, detali. Tak naprawdę zależy od wszystkiego. O czynnikach zewnętrznych od, których zależy koszt mogłabym mówić bez końca. Niestety nie ma standardowego cennika tatuaży, który będzie bardzo podobny w różnych studiach.


3. BARDZO BOLAŁO?

Za każdym razem, kiedy ktoś się mnie pyta czy tatuaż boli, porównuję go do bólu, który towarzyszy przy zadrapaniu. Na przykład o ostry kant stołu. Ten ból, dla mnie jest bólem pulsującym, ale do wytrzymania. Co więcej zgadzam się ze stwierdzeniem, że bywa on uzależniający.


4. DLACZEGO TAKI WZÓR? MA ON DLA CIEBIE JAKIEŚ ZNACZENIE? 

Bardzo długo czytałam o tatuażach i koniec końców wybrałam sobie zwierzątko i kiedy już wiedziałam co to będzie szukałam znaczenie zwierząt w tatuażach, różnych kulturach i tak dalej. Wybrałam figury geometryczne, bo mi się to po prostu. Natomiast cało kształt znaczenia pozostawię dla siebie jeśli pozwolicie.


5. JAK DBAĆ O TATUAŻ PO JEGO ZROBIENIU? 

Ja miałam to szczęście, że moja skóra bardzo dobrze przeszła cały ten proces. Nie miałam żadnych skutków ubocznych, zaczerwienień, schodzenia skóry płatami, czy długotrwałej opuchlizny. Natomiast musicie brać to pod uwagę, że każda skóra jest inna i każda może przejść to inaczej. 
Ja smarowałam swój tatuaż wazeliną prze kilka dni, a potem z racji tego, że to było kremem z wysokim filtrem.


6. DŁUGO SIĘ ZASTANAWIAŁAŚ NAD ZROBIENIEM TATUAŻU?

Nad tatuażem myślałam, od skończyłam 12-13 lat. Czyli około 4 lat. Ale pierwszy raz tatuażystę odwiedziłam zaraz po skończeniu 16 lat wtedy zrezygnowałam, tatuaż miał być na stopie, a ja na 
zajutrz miałam bal gimnazjalny, usłyszałam, że może być tak, że nie będę mogła chodzić więc zrezygnowałam i powiem Wam, że rok czasu odstępu dużo mi dał. Miałam czas, żeby się naprawdę zastanowić i zdać sprawę z tego, że to będzie na zawsze, na całe życie. Co być może wcześniej do mnie nie docierało.  



Mam nadzieję, że rozwiałam Wasze wątpliwości, w razie jakich kol wiek pytań piszcie śmiało, postaram się na nie odpowiedzieć :D 

63 komentarze:

  1. Kiedyś bardzo chciałam zrobić sobie tatuaż ale jakoś mi przeszło:) Twój jest bardzo ładny:) Fajny wpis:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy wzór. :) Ja sama od paru lat czaję się na tatuaż, ale do tej pory się nie odważyłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam tatuaż 3 miesiące temu nad łokciem :) potwierdzam, ten bol uzależnia 😀 Już myśle nad kolejnym

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny wpis ;) ja również chcem zrobić sobie tatuaż, ale w kształcie małych dziecięcych stóp :)
    Mam nadzieję że do lata będzie już zrobiony.
    Twój jest rewelacyjny.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja swój pierwszy ( i mam nadzieję nie ostatni ) zrobiłam pod koniec sierpnia, taki imieninowy prezent :). Faktycznie jeśli chodzi o ból to spodziewałam się większego, także da się wytrzymać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również zastanawiam się nad zrobieniem tatuażu. Naprawdę podoba mi się ta koncepcja. Dobrze, że napisałaś taki post, jest niezwykle pomocny przy rozważaniach nad wykonaniem jednego.
    Swoją drogą twój jest naprawdę prześliczny.
    Pozdrawiam
    Aleksandra Drążek
    https://aldrazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. jaki śliczny, taki minimalistyczny tatuaż :) lubię takie, bo tak naprawdę do wszystkiego pasują :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nad tatuażem zastanawiam się naprawdę długo (mniej więcej 6-7 lat) ale najbardziej tego bólu się boje. No i przez to dalej go nie mam. Ale planuje się odważyć i na 25 urodziny zrobić. Więc jeszcze 2 lata mam spokoju :)

    OdpowiedzUsuń
  9. chciałabym kiedyś tatuaż ;P
    zapraszam http://emptyy-promises.blogspot.com/
    wspólna obs?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też planuje sobie zrobić tatuaż,ale chyba dopiero po ukończeniu 18 roku życia :) Natomiast Twój bardzo mi się podoba,jest taki charakterystyczny :)
    Pozdrawiam ♥
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczny tatuaż, wygląda cudownie! :D Sama chciałabym sobie kiedyś zrobić jakąś dziarę, jednak tego bólu trochę się boję - piszesz, że jest on do wytrzymania, ale pewnie sporo zależy od miejsca gdzie jest robiony. Oglądałam sporo filmików na facebooku i... Jednak się boję :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny tatuaż.
    Ja swój zrobiłam zaraz po ukończeniu 18 lat. Długo ukrywałam go przed rodzicami zasłaniając go długimi rękawami - nawet latem kiedy było upalnie. Aż w końcu popłakałam się i powiedziałam, reakcja była niespodziewana, myślałam, ze będą krzyczeć, a oni się śmiali XDD
    Co do bólu - w studiu kiedy tatuażysta się przygotowywał strasznie się bałam, nogi miałam z waty - trwało to aż do chwili kiedy igła przebiła moją skórę.
    Szczerze? W ogóle nie czułam bólu - mogę to porównać do depilowania włosków, nawet jak krew trochę poleciała to jakoś nie spanikowałam.
    Planuję wkrótce zrobić coś jeszcze, coś większego. Mam na razie kompas, a chce jeszcze skrzydło od nadgarstka do łokcia jak M. Wojciechowska.

    http://czarnaklittle.blogspot.com/ zapraszam :) + obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo marzy mi się zrobienie tatuażu i choć teoretycznie nie mam ku temu przeszkód, mam skończone 18 lat itd., ale mój chłopak jest tego wielkim przeciwnikiem, dlatego zrezygnowałam z tego tematu.
    Twój natomiast wygląda świetnie i taki wzór bardzo mi się podoba, szczególnie wykonanie go z geometrycznych kształtów.
    Pozdrawiam, Elen z Papierowego Kubka!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja chciałabym mieć ale nie wiem co, więc nie robię, bo chwilowy pomysł nie jest najlepszy...

    Zapraszam www.zuzkapisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowny tatuaż w szczególności, że jest wykonany z figur geometrycznych. Ja również zastanawiam się nad zrobieniem tatuażu, jednak mam pewne wątpliwości co do wzoru. Dlatego postanowiłam jeszcze trochę poczekać. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Uroczy tatuaż, aczkolwiek nie w moim guście. Wolę jeszcze bardziej minimalistyczne, praktycznie niewidoczne. Też zamierzam sobie zrobić, tylko nie wiem kiedy :)

    Obserwuję,
    black-bird-says.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Od wielu lat marzę, by zrobić tatuaż, ale zawsze jest coś ważnego, na co wydaję kasę. :(

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczny tatuaż. ;) Sama mam 10 tatuaży w tym list i wilk także rozumiem wybór. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. wow, pięknie wygląda! :) ciekawy wzór, taki niespotykany :) mi marzy się tatuaż, a raczej dwa, jeden to pewne słówo, a drugim jest róża. Obie rzeczy mają dla mnie ogromne znaczenie i chciałabym je w formie tatuażu, tylko póki co muszę nabrać odwagi, bo mimo, że to małe tatuaże to mimo wszystko trzeba być pewnym w 100%.

    OdpowiedzUsuń
  20. Przydatny post! Tatuaż ładny jednak mam zupełnie inny styl. Planuję zrobić sobie jakiś przed ukończeniem 21 urodzin jednak zastanawiam się nad wzorem, chcę by była to przemyślany wybór :)
    http://shizuko-ai.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Też niedawno zrobiłam sobie pierwszy tatuaż i mi ból skojarzył się z uczuciem, kiedy wbijana jest igła przy pobraniu krwi... Niefajnie, ale zaraz po tym przeszło :p Co do dbania to ja używałam maści alantan i sprawdziła się u mnie dobrze :)
    Bardzo fajnie ten tatuaż wyszedł!
    http://tenebrisriddle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczny lisek :) Chcę sobie zrobić tatuaż, ale czekam na szczególny moment w życiu, bo akurat tatuaż nie jest dla mnie ozdobą, tylko czymś więcej.

    OdpowiedzUsuń
  23. ładny wzór :)
    mnie kusi zrobić sobie cały rękaw. Kto wie, może kiedyś? :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny motyw i super wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Tatuaże bardzo mi się podobają. Jednak sama bym nie zrobiła. Szybko by mi się znudził, twój jest bardzo ładny.
    Odwdzięczam się za szczery komentarz.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja osobiście nie jestem fanem tatuaży i nie podobają mi się u nikogo. Jednak poruszyłaś kilka ciekawych kwestii-takie podstawy można powiedzieć😉

    OdpowiedzUsuń
  27. Od dawna marzę o tatuażu, wiem jaki i gdzie chciałabym go mieć. Tylko jakoś tak brakuje "okazji", żeby go zrobić...
    Twój jest bardzo ładny :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Tatuaż fajna sprawa;) ale masakra jak ktoś się boi igieł. Mi się marzy tatoo ale strach ma wielkie oczy. ; (

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudowny blog! ;)
    Świetny filmik! Ja również mam tatuaż na prawym nadgarstku napis "Never give up" <3

    OdpowiedzUsuń
  30. Śliczny Tatuaż :3

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo śliczny tatuaż! :)
    w przyszłości planujesz zrobić sobie kolejny?

    OdpowiedzUsuń
  32. Zazdroszczę tatuażu! Ja planuję na 18 zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Tatuaż świetny, a wpis bardzo przejrzysty :)
    Ja również robię tatuaż na 20 urodziny :)
    Będzie to pierwszy i pewnie nie ostatni :)

    OdpowiedzUsuń
  34. moda na tatuaże powróciła czy zawsze trwała? nie powiem, że nie przeszło i to przez myśl. W pewnym momencie zaczął mi się nawet podobać 'cały rękaw', jednak kłóciłoby się to z moim image, moim ja. subtelnością kobiecą, którą lubię. Ty ją zachowałaś. tatuaż jest sam w sobie ciekawy, niebanalny. chyba się jeszcze z takim nie spotkałam! Podziwiam za decyzję. sama mam już blisko 22 lata i do tej pory nie była bym pewna takiej decyzji na całe życie! Pozdrawiam Pola z Polaprisme :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Kochana, piękny-taki inny niż wszystkie :*

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. śliczny tatuaż :) bardzo przydatny post, sama planuję zrobienie tatuażu, ale na chwilę obecną szukam odpowiedniego wzoru, by nie znudził mi się szybko. Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://karolinazygmunt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciekawy wzór :) kiedyś też chodził mi po głowie tatuaż, ale nie zdecydowałam się :p

    OdpowiedzUsuń
  38. Wzory tworzone za pomocą figur geometrycznych także bardzo mi się podobają i tylko czekam, aż sama będę mogła sobie taki zrobić. Ciekawy i pomocny post! :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  39. Tatuaż jest piękny, sama zastanawiam się nad czymś podobnym :)

    Pozdrawiam ♥
    Ola z bloga: vleksvndrv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Taaaa troszeczke spozniona, ale jestem ;) Obiecałam wejsc i skomentować. Szczerze, to myslalam, ze bedzie to blog o innej tematyce (liczylam na ff) i nie jestem w temacie jesli chodzi o blogi tego typu, ale pierwsze zle wrażenie przeminelo i jestem pozytywnie zaskoczona :)
    Co to tatuazu i ogolnie tego tematu. Jako prezent na 18, ktory czeka juz 1,5 roku, ale nie mam pomyslu co to mogloby byc. No bo sorry, ale truskawek na dekolcie sobie nie bede robic. Chcialabym, zeby to mialo dla mnie jakies znaczenie, ale tak jak pisalas wczesniej pytania w stylu "a dlaczego taki wzor itp." nie sa na moja cierpliwosc.
    Nie chce tez polegać na fantazji i zmysle dopasowywania moje chrzestnego, ktory ma mi to robic wiec bedzie trzeba spiac poslady i cos wymyslec.
    Konczac: postaram sie jeszcze wpasc, przeczytac i skomentowac. Dobra to ostatnie jest malo prawdopodobne ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetny post! Właśnie zastanawiam się nad tatuażem. Co prawda za dwa lata, bo na 18stkę (nie wiem, jakoś tak wybrałam sobie taką datę, bo to będzie 18.02.2019 - bardzo ładnie wyglądająca data:D)
    Bardzo fajny blog!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie x
    smilewillbefine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetny tatuaż,jednak ja za bardzo boje sie bólu i chyba nigdy się nie skuszę :(

    OdpowiedzUsuń
  44. Ale piękny tatuaż! Super styl *.* Ja bym chciała małą podkówkę, ale zastanawiam się gdzie ją zrobić, bo chciałam na nadgarstku, tylko że nie do każdej pracy potem mnie przyjmą :/

    OdpowiedzUsuń
  45. Też planuje zrobić tatuaż. A twój jest bardzo ładny i widać, że jest przemyślany :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja moje pierwsze atramentowe działo na ciele mam od kwietnia, planuje kolejne tatuaże. Prawdę mówiąc byłąm pewna, ze będzie bolało dużo bardziej. Brat mnie nastraszył (sam ma 2 tatuaże), wiec poszłam do studia tatuażu z uginającymi się nogami. Gdy rozmawiałam z tatuatorem, zanim przystąpił do pracy, pamietam, że chciałam, aby juz zaczął, chciałam wiedziec co mnie czeka. Byłam pozytywnie zaskoczona, ponieważ spodziewałam sie duzo gorszego bólu. Teraz czeka mnie mandala na udzie, sesja będzie trwała ok 3-4 godzin. Mam nadzieję, że wytrzymam! :)

    OdpowiedzUsuń
  47. świetny post, ja już nie mogę się doczekać mojego pierwszego tatuażu:)

    OdpowiedzUsuń
  48. Imponują mi tatuaże, sam posiadam jeden. Zastanawiam się nad maszynkami i aby samemu zacząć ćwiczyć. Jednak gdy wchodzę na strona hurtowni z tego typu sprzętem to niestety jest jeszcze daleko poza moim zasięgiem finansowym.

    OdpowiedzUsuń
  49. Wazelina nie jest najlepszym wyborem do pielęgnacji. Warto wiedzieć, że nie u każdego podziała dobrze. Zapycha pory i sprawia, że skóra nie oddycha. Zostawia tez zabrudzenia na ubraniach. Na rynku dostępnych jest sporo nowoczesnych preparatów do pielęgnacji tatuażu, na przykład innowacyjny spray https://skinproject.tattoo, który goi, nawilża i zapobiega swędzeniu.

    OdpowiedzUsuń
  50. każdy tatuaż trochę boli ale efekt końcowy jest tak fajny, że warto troche ,,pocierpieć" :) jeśli chodzi o mnie to chodzę od dawna tylko do Jah Love Tattoo w Warszawie - najlepsi w mieście :)

    OdpowiedzUsuń
  51. W końcu udało mi się znaleźć kompendium wiedzy z zakresu tatuażowych początków. Miałem pytać w studiu tatuażu, ale tak jakoś się wstydziłem zadawać takie proste na pierwszy rzut oka pytania. Teraz już wszystko wiem. Dzięki za wpis!

    OdpowiedzUsuń
  52. Z tym czasem mam podobnie. Też od kilku lat się czaję na tatuaż. Ale po drodze w kraju działy się różne rzeczy i jakoś odpuściłem. Po Twoim poście na pewno wrócę do pomysłu zrobienia tatuażu. Dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona
*Odwiedzam blogi do, których linki pozostawiacie w komentarzach
*Każdy komentarz lub obserwacja to dla mnie motywacja do działania!

Copyright © 2016 Lolqi Enjoy , Blogger